Alla inlägg under februari 2011

Av Elin Persson - 28 februari 2011 11:27

Klev upp klockan åtta, kände väl redan då att jag var lite hängig. Men gick ut, släppte ut hästar. odent fick stå inne och käka lite frukost medan jag mockade och grejade klart i stallet, sedan red jag. Gick väl helt okej.. Han är såå dryg bara. Men red iallafall några varv på ridbanan, utan stigbyglar och sedan galopperade jag ute - försökte få ihop honom riktigt och det gick väl några steg iallafall. Sedan ville han bara springa   


Iallafall, när jag kom tillbaka till stallet kände jag att det "koka" i pannan på mig.. Borstade och pussade på hästen, släppte ut honom och när jag kom in tog jag tempen, hade ju bara 39 graders feber!!!! Vill inte vara sjuuuuuuuuuuk.

Men men ;) får krya och vila upp mig riktigt nu !!


Hej så länge! /E

Av Elin Persson - 27 februari 2011 21:53

Red ut hemomkring igår, gick helt okej.. Han är så stark och dragig bara!! men men..   


Nu ikväll har vi varit in och tränat för Hannah, (markarbete) gick helt okej och det var super kul. Vi båda var nöjda tror jag.   


Imorgon ska jag upp tidigt och rida, sedan till styvje (till Julia!) och kika när hon rider. Sen ska vi till Lervik (tror jag det var) och kika, med Hannah.


På tisdag ev. Dressyr träning =)


Jag älskar min häst 

Godnatt/E

Av Elin Persson - 26 februari 2011 11:13

Igår kom jag hem halv tio, var helt slute så orkade faktiskt inte skriva något.

Var iallafall och tränade dressyr för Hanna Åslund. Hade förväntat mig att det skulle gå bättre, men han var inte alls på bra humör och jag var inte så pigg jag heller.. Men vi löste problemet efter mycket spark, släng och snurr. Han är rätt söt. :)


Idag ska vi ut på en ridtur, fast lite senare.. Kommer in åtminstone ett inlägg till då!   Sedan ska jag ut och äta med brudarna, hoppas jag ?!


                         

Jacson förbygel, beställd!                        Fick hem Dyon tränset WC

                                                  
                           i tisdags också :)

  

Väntar även på att

få hem de här..


/E.

Av Elin Persson - 24 februari 2011 19:44

I tisdags vilade hästen, och blev ompysslad istället. Drog sedan in och kikade när Julia och Linnéa tränade. Tyckte det såg jätte bra ut för Linnéa och förvånansvärt bra ut för Julia (deras första dressyr träning), hon har alltså nyligen köpt en helt underbart vacker storhäst!


Igår (onsdag) red jag i -23 grader. Inte sådär super skönt, men jag skrittade iallafall 15-20 min. Kändes helt okej och han är verkligen det bästa som hänt mig.


Idag provade jag pelham bett på honom och se om han skulle reagera på när jag ens rör honom!! han är så enormt stark och pigg nu. I början var han lite stoppig i trav och galopp, men övergick sedan till samarbetsvillig i munnen och jag kände att jag kunde lätta mycket mer i handen, var mycket skönt och han insåg till sist att bettet inte var så farligt som det verkade när vi stoppade det i munnen. Var ett ridpass på 25min. Ingen långtur, men jag hann rida igenom honom tills imorgon, då väntar iallafall dressyr träning :) längtar.


(Idag hoppade vi även på Lervik, hade Xamir. Kändes helt ok.. Men han är så liten och kompakt jämfört med Odent, känns mycket snabbare än Odent, så blir ett helt annat sätt jag måste rida på.. Svååååårt. )


Ska även knäppa bildeer i helger. Så det kommer upp lite nytt :)


Puss /E


älskade älskade häst. Två trötta varelser efter en lyckad dressyr träning.

hihi     

Av Elin Persson - 21 februari 2011 19:02

Ridturen var ju helt tokig, men underbar. Häästen bara njuter när han får komma ut på ridturer ! Det gjorde jag och Ellen också.. Tills det blev sviiin kallt. Men min häst tyckte de var kul, och som vanligt när jag och Ellen bara ska skritta så blir det lite trav också.


Imorgon skola.. om jag orkar, rätt less nu. Iallafall, sen rida  ut en tur. Om inte på banan en sväng. :)


Nu är vi iaf påväg tillbaka. Älskade djur. <3


/E.


Av Elin Persson - 21 februari 2011 12:15

Dåligt skrivande, bra skrivande. Inte inte inte.


Idag mår jag bättre, hästen är taggad! Så nu ska vi ut och skritta idag.. långtur.

Han är så sööt och man märker på honom att han vill och behöver komma ut. Älskade häst. Men jag själv har varit så less senaste veckan så har inte hittat tillbaka till ridlusten förän nu, måste ta i tag i ridantet så han kan komma vidare i utbildningen och likaså jag..


Pusseluss på min älskade häst.


  

/E

Av Elin Persson - 16 februari 2011 10:55

Skola hela dagen. Nu, lunch och sedan hem. Äter pencilin för öroninflammation och för världens smärta i halsen.. Men hoppas det går över så jag kan börja rida snart igen, ska inte anstränga mig alls nu. Tror ändå det blir några skritt/trav turer den här veckan.


Nästa vecka börjar vi med hårdträning igen, blir toppen!


Nu mat med Lisaaaa :)

Puss./E

Av Elin Persson - 15 februari 2011 15:16


  Här kommer ett videoklipp från Dressyr träningen, ett tag sedan. Går redan mycket bättre än där. Men vi har mycket att träna på!


Har inte skrivit något på super länge! Då det varit fullt upp med annat, speciellt varit sjuk och därefter inte kunnat rida. Men nu går jag på pencelinkur i 10 dagar, och samtidigt ska jag börja både med ridning och bloggandet igen!

Ska försöka skriva ett inlägg om dagen iallafall!


/E



Presentation


Tjena! Jag heter Elin, är snart 17 år och mitt liv består mest av hästar!

Här kan ni läsa om djuren osv. :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards